Пропускане към основното съдържание

ВЕТЕРИНАРЕН ТЕХНИК


КЪДЕ ЩЕ СЕ РЕАЛИЗИРАМ?
В отрасъл селско стопанство, подотрасъл животновъдство, в животновъдни ферми във ветеринарни лечебници, в лаборатории за държавен ветеринарен санитарен контрол, в екарисажи, в частни кабинети и аптеки.

КАКВО ЩЕ РАБОТЯ?
Ветеринарният техник под ръководството на ветеринарния лекар организира, изпълнява и отчита цялостната дейност на ветеринарно-медицинското обслужване и здравеопазването на селско-стопанските животни, опазване на населението от зоонози и хранителни отравяния. При липса на ветеринарния лекар извършва самостоятелно профилактична, контролна и лечебна дейност. Профилактичната дейност се състои в карантинни мероприятия, дезинфекция, дезинсекция, дератизация, ваксинации, съвети на стопаните по здравеопазването на животните. Контролната дейност се състои в мерки за спазване на зоохигиенните изисквания към животните, в грижи за качеството на получаваните хранителни продукти и за качеството на изхранваните фуражи. Лечебната дейност се състои в поставяне на диагноза, изпращане на материали в диагностичните лаборатории, хирургическа намеса (подрязване на копита, кастрации и др.), даване на лекарства, поставяне на инжекции, даване съвети на стопаните за грижите към болните животни. Организационно-снабдителска се изразява в попълване на необходимата материална част: медикаменти, лекарствени средства, технически средства, стъклария, инструменти и др.

КАКВО СЕ ИЗИСКВА ОТ МЕН?
• Повишена острота на зрението и широк обхват на зрително възприятие, сила при извършване на манипулациите;
• Работи се често в принудителни пози на тялото, наведен, клекнал и при продължително обездвижване;
• Умения за бърза пренагласа, много добра наблюдателност, способност за откриване, разпознаване, анализиране и запомняне на признаците, които наблюдава.

С КАКВО ЩЕ РАБОТЯ?
С различни видове животни – говеда, биволи, коне, магарета, овце, кози, свине, птици, кучета, котки, промишлени животни с ценни кожи, зайци, риби, пчели и др. Използва серуми, ваксини, лекарства, дезинфекционни средства, фуражи, сонди, гребени, щипци, клещи, зъбни шила, микроскоп, стерилизатор, термометри, слушалки, хирургически инструменти, работна документация и др. Носи се работно и защитно облекло.

С КОГО ЩЕ РАБОТЯ?
С колеги – техници и лаборанти, с ветеринарни лекари, зооинженери, животновъди, фермери, както и с производители, доставчици, търговци на лекарства и консумативи.

КЪДЕ ЩЕ РАБОТЯ?
В закрити помещения – ветеринарни лечебници, лаборатории, канцеларии, на открито – животновъдни ферми, лични стопанства, пасища. При работа на закрито, понякога има концентрация на вредни газове с неприятна миризма и механични замърсители.

КАК ДА СЕ ОБУЧА?
Обучението на ветеринарния техник се провежда в професионални гимназии по ветеринарна медицина и Центровете за професионално обучение по специалността "Ветеринарен техник". Минималното входящо образование за започване на обучение по професията е завършен седми клас. След приключване на обучението по професията, при завършено средно образование, се получава свидетелство с присъдена трета степен на професионална квалификация. Ако обучаемият няма завършено средно образование, получава удостоверение за професионално обучение.

КАКВО ЩЕ ИЗУЧАВАМ?
Акушерство, гинекология и изкуствено осеменяване, Микробиология, Вътрешни незаразни болести с токсикология, Паразитология, Заразни болести, Патологична анатомия и физиология, Анатомия и физиология на селско – стопанските животни, Хирургия и ортопедия, Фармакология, Ветеринарно-санитарна експертиза, Зоохигиена и хранене, Пчеларство и др.

Код по НКПД: 3240 3003
Код по СППОО: 6400101

Коментари

Популярни публикации от този блог

Нетикет - етично поведение и общуване между хората в Интернет пространството

    Нетикет ( неологизъм , съставен от думите „ интернет “ и „ етикет “) е събирателен термин за нормите на етично поведение и общуване между хората в Интернет пространството. Потребността от нетикета възниква с навлизането на съвременните комуникации в ежедневието и поради множеството ограничения, които тази среда на общуване налага. Потребност от спазване на нетикет има при всички форми на компютърно-опосредствано общуване: електронна поща , приложения за instant messaging като ICQ и Skype , приложения за чат , интернет форуми и дъски за съобщения, онлайн общности като Orkut , Last.fm , Уикипедия . Правилата най-общо зависят от това дали комуникацията : е междуличностна или групова, е формална (делова) или неформална, е частна или публична, е синхронна или асинхронна, се провежда на роден или на чужд език (в т.ч. и азбука). Правилата за поведение са общоприети, макар че различните общности могат да въвеждат свои допълнителни специфични изисквания. По тази при

22 април-Ден на Земята

  Земята се е сформирала преди около 4,5 млрд години. Сухата площ на Земята е 511 млн кв.км Теглото на Земята е 5 973 600 000 000 000 000 000 000 kg Около 70 % от общата площ на Земята е покрита с вода. Най-ниската точка на Земята е Мъртво море. Най-високата точка е Еверест. Средния диаметър на Земята е около 12 750 km. Слоевете, изграждащи Земята са: Литосфера, твърда кора, мантия, Астеносфера, външно ядро и вътрешно ядро. Земята се състои от: желязо - 32,4 %, кислород - 28,2 %, силиций - 17,2 %, магнезий - 15%,9 % и други - 6,3%.   Земята е наш общ дом, нека я запазим чиста и красива!

Безопасен интернет

На 11-и февруари много страни по света, включително и България, отбелязват Международния ден за безопасен интернет, който цели насърчаването на формирането на етична онлайн среда. Инициативата се организира за първи път през 2004 г., а през тази година мотото ѝ е “Да създадем по-добър интернет заедно”. По данни на Лаборатория Касперски, най-голямата европейска компания, разработваща антивирусен софтуер, почти една четвърт от родителите не следят активността на децата си в интернет. В същото време почти половината малчугани прекарват все повече време във виртуалния свят. Загубите от по-ниската виртуална сигурност възлизат на 23 млрд. долара, показва индексът за компютърна безопасност на Microsoft. В ПГВМСС "Св. Г. Победоносец" ученици от 9 клас създадоха презентации и табло на тема "Безопасен интернет".